vrijdag 19 juli 2013

Fashion rules: kledingstukken die je in je kast moet hebben!











Allereerst, het belangrijkste kledingstuk wat je in je kast moet hebben is een mooie spijkerbroek. Maakt niet uit of het een donkere of een lichte is of eentje vol met gaten. Spijkerbroeken passen overal bij, dus dat is lekker makkelijk. Doordat er zoveel keuze is in spijkerbroeken, past het altijd bij jouw style. Spijkerbroeken zijn een must in je kledingkast.

Daarna komt de blazer. Blazers komen altijd van pas. Ik ben geen blazer-fan, maar ik heb er wel eentje in m'n kast hangen. Bijvoorbeeld met een sollicitatiegesprek is het handig als je er netjes uitziet en dat effect heeft een blazer. Zelf vind ik blazers altijd veel te netjes maar ik heb er een met stoere ritsen en hij valt erg mooi. Zo zie je in ieder geval dat ik nog een figuur heb, wat bij de meeste blazer best wel wegvalt voor mijn gevoel. Het maakt niet uit of je een zwarte, rode of blauwe blazer koopt, daarvoor geld hetzelfde als de spijkerbroek. Het moet bij jouw style passen en gelukkig is er keuze genoeg!

Madden Girl - roze pumpsIeder meisje zou eigenlijk ook een paar pumps in de kast moeten hebben, maar je hebt ofcourse ook meisjes die daar absoluut niet van houden. Dus dit geld misschien niet voor iedereen. Toch vind ik dat je wel een paar hakken in je kast moet hebben. Ook hakken heb je ooit wel eens nodig. Voor een etentje, date of een gala etc. Plus, hakken zien er supervrouwelijk uit. Ik voel me erg sexy en zelfverzekerd op mijn nieuwe hakken. Ik heb laatst een nieuw paar aangeschaft bij de Dolcis. Volgens mij ben ik nog nooit zo blij geweest met iets waar ik niet eens op kan lopen haha. Ze zijn nude kleurig, beigeachtig. Passen dus bij bijna alles wat ik draag. Het fijnst is als je een paar koopt wat je overal mee kan combineren. Standaard dus. Ook is het beter als je een paar koopt met een stevige hak als je niet zo goed loopt op hakken. Mijn paar hakken heeft een wat dikkere hak, maar de hak is ook nog een 17 cm dus dat was ook wel nodig. Tip: koop een paar met een flinke plateauzool. De dikte van de plateauzool kan je dan van de hak afrekenen, dus technisch gezien is de hak veel kleiner en makkelijker om op te lopen maar de lengte lijkt nu wel heel indrukwekkend!

Basic hemdjes en shirtjes zijn ook echt een must in je klerenkast. Een paar witte hemdjes en een paar zwarte hemdjes zijn altijd handig, bijvoorbeeld onder doorschijnende kleding. Ik heb zelf eigenlijk altijd een zwart hemdje met spaghettibandjes onder mijn kleding. Voor mijn gevoel ziet het er dan iets verzorgder uit en soms zorgt het bandje van je hemdje er voor dat je je bh-bandje minder goed ziet. Handig voor als je een rode bh draagt en je niet wilt dat iedereen je bh-bandje ziet. Ook shirtjes zijn altijd handig. Ik heb net een superfijn wit shirtje met een simpele zwarte print van de H&M gekocht. Lekker basic maar door de print leukt het je outfit toch op. Oversised t-shirts zijn ook leuk, maar hiervoor geld ook: altijd er een hemdje onder. Dat ziet er echt beter uit.

En last but not least: rokjes en jurkjes. Ik vind dat je sowieso een Little Black Dress en een standaard zwart rokje in je kast moet hebben. LBD kan je zo goed combineren. Je kan er een chique gala outfit van maken met een panty en een paar hakken maar je kan er ook een bohemian chique outfit van maken door een leuk leren gevlochten riempje om je taille te binden en er leuke leren ballerina's of sandaaltjes bij te combineren. Het zwarte rokje is ook altijd handig en niet duur. Ook dit kan met een panty of in de zomer lekker zonder. Ik vind het altijd het handigst aan die zwarte rokjes dat je ze wat hoger kan optrekken, zodat net iets te korte shirtjes die gekrompen zijn in de was bijvoorbeeld, niet hoeft weg te gooien maar gewoon zo aan kan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten